
Nog niet zo lang geleden was een fiets een vervoersmiddel. Hij moest sterk, veilig, functioneel en betrouwbaar zijn. Kortom, een degelijke fiets. Meer werd er van een fiets niet verwacht. Maar de laatste tijd komt daar verandering in. Een fiets wordt steeds meer een lifestyle product. Natuurlijk is veiligheid, functionaliteit en betrouwbaarheid nog steeds belangrijk, maar een fiets moet er ook hip uitzien.
Tip: Kijk voor een goedkope Cortina bij de beste aanbiedingen van Cortina fietsen.

De Nederlandse fietsfabrikant Corina doorzag dit al vroeg en begon zijn fietsen als lifestyle product te presenteren. Met hippe felle kleuren en bijpassende velgen, en de slogan "Fietsen is Fashion". In eerste instantie had Cortina daarbij jonge vrouwen als doelgroep voor ogen, maar het concept sloeg ook aan bij hippe mannen en jongeren. Veel jonge mensen gaan tegenwoordig een Cortina kopen in plaats van een fiets.

Het idee van Cortina was een gouden greep. Een paar jaar geleden had het merk een bescheiden marktaandeel, maar nu is bijna 1 op de 10 verkochte fietsen een Cortina. Daarmee is Cortina een serieuze concurrent voor merken als Batavus, Gazelle, Sparta en Giant.


Sinds 2006 richt Cortina zich op trendy fietsen. Daarmee is het merk een voorloper in lifestyle fietsen, en van alle Nederlandse merken die zich op een hip en jong publiek richten is Cortina met afstand de grootste. Hippe fietsen van een goede kwaliteit zijn de sleutel van hun succes.